Dag 3 - mina föräldrar

Mina föräldrar är riktigt bra människor men jag ska vara ärlig och säga att jag inte alltid har tyckt om mina föräldrar så värst mycket. Min mamma och pappa skilde sig 2005 och allt gick så snabbt med att hitta nya lägenheter och allt. Jag var inne i den värsta tonårstiden man kan tänka sig och jag och mamma bråkade mestadels hela dagarna så jag valde att typ strunta i vad jag kände när dem skildes och det kanske man kan ånga i senare dar. 
När jag gick i skolan så bådde jag och min lillebror varrannan vecka och det var även det som kändes bäst även om det kanske var jobbigt att hela tiden flytta på sig. 

Min pappa heter Niclas och är född 1966 och kommer ifrån Kisa. Han jobbar just nu på Eksjöverken och på fritiden så tränar han ett handbollslag och är involverad i det. 
Min mamma heter Eva, född 1964 och hon kommer ifrån Eksjö. Hon är biomedicinsk analytiker och jobbar på labb på sjukhuset. 

Även om dem är skilda så har dem mycket bra konkakt med varandra och har inga problem att träffas och pratas osv. Vilket är väldigt skönt då jag behöver stödet ifrån mina föräldrar på alla plan!





Kommentarer
Postat av: josefin

Jag vet vad du menar, det är något pinsamt, något man ska skämmas för, något tabu.. som många endå går igenom. det är däför jag försöker "öppna upp ämnet" som något mer normalt och visa att fler än vad man tror är med om saker eller mår dåligt och vi alla behöver stödja å stötta varandra. Hoppas du känner att du kan skriva/prata av dig med någon/några så du inte håller allt inombords. det tär så mycket på än..<3

2011-10-09 @ 11:11:24
URL: http://stendahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0