Dag 7 – Vad gör en bra vän?

Är inte detta en sådan typisk fråga som man nästan alltid får. I alla fall så har jag stött på denna frågan månag gånger så jag har insett vad en bra vän gör.

När man växer upp lite, blir lite äldre, klokare, det är då man inser vilka som är dina riktiga vänner och vilka som inte alls är dina vänner. 
En vän finns där för dig och vårt och torrt. Du kan ta telefonen och ringa så finns din väns röst där och stötar dig. En bra vän kommer med bra råd och tips även om de bara lyssnar på ditt tjat. Får dig att skratta när du tror att det är omöjligt, låter dig gråta mot axeln om det behövs. Ändrar sitt tänkande och sina känslor så att dem passar dig om det är en svår situation. En bra vän är ärlig rakt igenom och säger ifrån om det är fel osv. 
Tycker man själv att man är jobbig, ältande osv så tycker aldrig en bra vän det. En bra vän kan vända allt negativt till positivt helt utan förklaring. En bra vän kan sitta tyst vid din sida och du känner ändå dess närhet och förtroende. Det kan dröja veckor innan man ses men ändå så vet man att det är en bra vän.

Jag har verkligen några guldkorn som en underbara och passa in på allt vad en bra vän gör. Jag älskar dem verkligen och känner mig ibland lite lyckligt lottad! 













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0